
Kommunalt avfall
AMCS kommunala kunder kan få ut maximalt värde av tillgängliga budgetar genom att öka effektiviteten via ruttoptimering, containertillgångshantering och realtidsvisning av insamlingsprocessen.
Kommunalt avfall
Betjänar miljontals hushåll världen över
AMCS erbjuder en komplett avfallshanteringslösning för kommuner, hushåll, miljö och sanitära anläggningar. AMCS kommunala utbud omfattar avancerade tekniklösningar för insamling av hushållsavfall, ruttplanering, fordonsteknik (vägning och radiofrekvensidentifiering), sommar- och vintertjänster samt kundtjänst. AMCS plattform har fullständigt stöd för hantering av underleverantörer och övervakning av servicenivå, dynamisk rapportering och analys.
Maximalt värde
AMCS kommunala kunder kan få ut maximalt värde av tillgängliga budgetar genom att öka effektiviteten via ruttoptimering, containertillgångshantering och realtidsvisning av insamlingsprocessen. Lösningarna ger kund- och servicedata i realtid så att frågor kan hanteras omedelbart. Detta minimerar utryckningskostnader och förbättrar kundservicen.
Digital interaktion
AMCS plattform för digitalt interaktion och kundportalen erbjuder en uppkopplad självbetjäningslösning för kunden och minimerar telefonsamtalen till kundtjänst. Den ger individuell, lösenordsskyddad åtkomst till ett konfigurerbart utbud av kundspecifik information, som insamlingsintervall, servicehistorik, andra tillgängliga tjänster, klagomål eller frågor, ändringar eller meddelanden och, om detta är lämpligt, konto- och fakturastatus med saldon, fakturor och kanaler för onlinebetalning.
Lösningar i förarhytten och på fordon
Fordonslösningarna kan skräddarsys för att passa den enskilda kommunens funktionskrav och budget. Surfplattor i förarhytten med ruttinformation, vägbeskrivningar och interaktion med kontoret stöds, liksom teknik på fordonet för verifiering av tjänster, fristående eller i kombination med radiofrekvensidentifiering. AMCS tillhandahåller ett eget certifierat vägningssystem för avfallsinsamling som är helt integrerat med backofficelösningen för AMCS affärssystem för betalning enligt vikt (eller betalning när avfallet kastas) eller program för övervakning av återvinningsprocessen.
Relaterade kundfall
Relaterade lösningar
Fler relaterade lösningarVåra Lösningar
-
Affärssystem
Read moreÖppna ögonen för ökad vinst och produktivitet med vårt globalt hyllade affärssystem. Vi har automatiserat hundratals backofficefunktioner för kunder världen över med vår enskilda plattform.
Hantering av kundrelationer
Avtals- och prishantering
Planerings- och transporthantering
Resurs- och tillgångshantering
Hantering av underleverantörer
Hantering av inkommande och utgående material
Materialhandel
Fakturering och finansiell hantering
-
Mobil arbetskraft
Read moreMed AMCS mobila tjänster kan du minska kostnaderna och eliminera
intäktsläckage i insamlingsverksamheten. Detta ger avkastning på investeringen inom tre till sex månader.
Planerings- och transporthanteringDigital ruttplanering
Övervakning av fordonspark och aktiviteter
Integrerad fordonsteknik
Hantering av avfallskärl
Övervakning av säkerhet
-
Fordonsteknik
Read moreNästa generation av helt kalibrerad, robust hantering av avfallskärl i realtid är här. Våra kunniga teknikier har utformat systemet – det har aldrig varit enklare att väga ombord, identifiera avfallskärl och samla in avfall.
CAN-buss/sensorintegration (fordonsdatahubb)
Certifierad vägning ombord
Lyftspårning/GPS-matchning
Radiofrekvensidentifiering med LF/HF/UHF
Kameraintegration
-
Informationsoptimering
Read moreÖvergången från manuell ruttplanering och transport till automatisk ruttoptimering kan hjälpa företaget att förbättra tillgångsutnyttjandet, förbättra kundservicen, minska körmil och körtid samt minska det totala koldioxidutsläppen.
Ruttoptimering och planering
Flexibel/händelsedriven ny optimering
Optimering av dynamiska tjänster
Prisoptimering (tidsluckor)
Optimering av försörjningskedjan
Lageroptimering
Tillgångs- och resursoptimering
Optimering av processen från order till betalning
-
Digital interaktion
Read moreMed den här digitala plattformen kan kunderna omedelbart beställa avfallshämtningstjänster och interagera med operatörer på nätet. Den ger också avfallsoperatörer möjlighet att ge kunderna service via sociala medier, digitala assistenter och anslutna enheter.
Hantering av underleverantörer
Upphandlingsplattform
Kund- och partnerwebbportaler
Automatisering av kundtjänst
Digitala betalkanaler
Digitalt datautbyte
-
Analyser
Read moreDrifts-, ekonomi- och resultatdata är grunden för att våra kunder ska kunna fastställa lönsamheten i tjänster, verksamhet och kunder.
Dataextraheringsverktyg
Branschspecifika datakuber
Datavisualisering och affärsinformation
Rollbaserade instrumentpaneler
